Nädal Kaksteist

Veebikasutatavuse Kaks Erinevat Kogemust

Kasutajasõbralik veebileht võib tõsta kasutaja rahulolu ja parandada külastaja kogemust. Samal ajal, kehv kasutatavus võib tekitada frustratsiooni ja segadust ja jätta veebi või süsteemi omaniku ilma olulisest tulust.

Järgnevalt vaatleme üht positiivset ja üht negatiivset näidet veebikasutatavusest. Proovime toetuda Jakob Nielseni põhimõtetele.

Saamata jäänud tulu ja uus standard veebis ostemisel

Üks märkimisväärne negatiivne näide veebikasutatavusest pärineb suurelt e-kaubanduse veebisaidilt Crate and Barrel, mille Jared M. Spool avastas 2009. aastal. See juhtum illustreerib kasutajasõbraliku disaini olulisust ning kui kalliks võivad maksma minna lihtsad disainivead. Probleem seisnes selles, et pärast ostukorvi täitmist ja ostu vormistamisele suunamist paluti kasutajatel registreeruda või sisse logida. Paljud kasutajad ei mäletanud, kas nad olid varem saidil registreerunud või millist e-posti ja parooli nad kasutasid.

Kui disainerid muutsid toodet ja võimaldasid inimestel jätkata ostu vormistamist ilma kontot loomata, suurenes ostu sooritanud klientide arv 45%. Esimesel kuul teenis ettevõte täiendavalt 15 miljonit dollarit tulu. Aasta jooksul tõi see muudatus veebisaidile juurde 300 miljonit dollarit tulu.

https://www.ego-cms.com/post/worlds-most-expensive-mistakes-in-the-ui-ux-that-amazed-us

See juhtum on nüüdseks muutunud õppetunniks kogu e-kaubanduse sektorile, kus kliendikonto loomise nõude eemaldamine ostu vormistamisel on muutunud üldiseks parimaks tavaks.

Üldiselt on hinnatud, et e-kaubanduse tööstus kaotas aastatel 2016-2020 halva UX tõttu umbes 1,42 triljonit dollarit. Seega, disain ja kasutajakogemus pole vaid maitse ja ilu asi, vaid ostustav element äri kasvus ja edus.

Kodumaine Ükssarvik mille kasutajakogemus aitab suurendada müüki

Pipedrive on suurepärane näide sellest, kuidas läbimõeldud kasutajakogemus võib aidata üles ehitada eduka äri ja tugeva toote. Pipedrive on Eestist pärit müügijuhtimise tarkvara, mis on kujundatud müügimeeskondade igapäevatöö lihtsustamiseks. Tugeva kasutajakeskse lähenemise abil on Pipedrive’i meeskond suutnud luua lahenduse, mis on võitnud laialdast tunnustust üle maailma.

Pipedrive’i toote põhiline olemus seisneb müügiinimeste tööprotsessi juhtimises läbi kasutajaliidese mis matkib torustikku või niiöelda lehtrit. Näiteks: klient tuleb sisse > kliendiga kontakteerutakse > kaardistatakse vajadused > saadetakse pakkumine > võidetakse või kaotatakse leping. Iga müügiinimene, kes on seda protsessi vähemalt korra tarkvaraväliselt läbi teinud, tunneb ennast Pipedrive’i kasutades nagu kodus kuna toote intuitiivsus seisneb päris maailma digitaalsesse vormi kaardistamisel.

Mõeldes Jakob Nielseni kasutajakogemuse aspektidele võime anda Pipedrive’ile kõigis neis 5-e. Süsteem on intuitiivne ja õpitav. “Müügitorud” on tõhusad, kliendi liigutamine käib lihtsa lohistamisega. Meeldejäävus on tänu lihtsusele tagatud. Ja läbi kõige selle on kasutajate rahulolu kõrge. Seega, hindeks 5 ja igati väärikalt teenitud ükssarviku staatus.

Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine